10 tips till att orka träna

Jag fick en kommentar på bloggen här om dagen om att jag inte är ensam om att ha svårt att ta sig till gymmet. Att det kan vara jobbigt att ta sig upp ur soffan, åka till gymmet och att få ett träningspass gjort. Så då tänkte jag dela med mig utav mina bästa tips till er! För mig funkar de super bra och jag tycker verkligen att de är värt att testa! Om någon av er provar får ni gärna säga hur det gick!

- Gör ett schema för veckan så du vet vad du ska köra på vilken dag. Exempelvis måndag:ben och rumpa, tisdag: kondition, onsdag: paus, torsdag: armar och mage, fredag: paus, lördag: rygg, söndag: paus. När du har ett schema blir det enkelt att följa och du vet vad du ska göra

- Pusha dig själv. Ibland måste man tvinga sig själv att göra saker för att orka. Det handlar inte bara om träning utan det kan handla om vardags saker också.

- Träna med en vän. Om du har en träningskompis blir det ett måste att träna, du kan ju inte svika den kompisen!

- Köp snygga träningskläder. Om du har snygga träningskläder kan du bli mer motiverad till att använda de och då kan du bli motiverad till att köra ett pass på gymmet

- Musik/podd. Om du har något bra att lyssna på påvägen till gymmet eller under passet kommer det att bli tio gånger bättre

- Må bättre. Efter passet kommer du att må så mycket bättre. Du kommer känna dig piggare och gladare än vad du gjorde innan

- Boka in dig på pass. Om du bokar in dig på pass blir det också ett måste att åka dit och då har du även någon som pushar dig till att träna

- Ha det som en rutin. Om du får in träningen i din vardag och gör det till sin vardag kommer du knappt märka av att det är jobbigt. Då kommer du att göra de på automatik

- Unna dig. Efter ett hårt pass är det okej att unna sig på alla möjliga sätt. Belöna dig själv för att du har kämpat

- Mål. Om du sätter upp mål har du alltid något att sträva efter och du ska alltid tävla med dig själv. Bara dig själv

Gillar

Kommentarer