Holdit mobilskal

Hej fina ni! Jag har fått hem två mobilskal från Holdit och jag älskar dem! Jag har en hel del skal här hemma och älskar att matcha mobilen till min outfit. Det sätter de lilla extra om ni frågar mig. Jag har aldrig haft så snygga skal som dessutom är prisvärda och i bra kvalité. Det finns massor av färger till alla olika modeller av telefoner på deras hemsida, så om ni ska klicka hem nya skal gör det från Holdit!

Seethru: HÄR // Silikon: HÄR // Skärmskydd: HÄR

Gillar

Self-love speglar sig utåt

Den här hösten ska jag fokusera på att ta hand om mig själv. Något som vissa glömmer bort är att self love speglar sig utåt. Om du mår bra inifrån syns det utåt och man kan inte älska en annan person förens man älskar sig själv.

Vissa perioder kan jag hamna i dippar där jag känner mig ledsen, nere och inte alls nöjd med mig själv. Vilket som är mänskligt men jobbigt. Alla har vi sånna perioder och det som är viktigt då är att man lägger allt sitt fokus på sig själv. Försöker fundera på "vad får mig att må bra?" och hitta rutiner kring det. När du har hittat och kan hålla fast vid de rutinerna så kommer det vara lättare att släppa den dippen eller de jobbiga känslorna.

3 saker jag gör för att må bra:

1. Få ordentligt med sömn. Jag siktar alltid på att få 6-8 timmars sömn. När jag inte sover ordentlig känner jag av det direkt. Mitt humör, tålamod och mående generellt förändras.

2. Träna 3-4 gånger i veckan. Att träning är bra medicin är ju ingen nyhet men ibland glömmer man bort det. Jag mår alltid som bäst när jag har kört ett pass på gymmet. För mig måste det vara tungt och svettigt för att jag ska känna att jag har fått ut något av det. Men ibland kan jag nöja mig med en promenad. Träning är så individuellt och något jag tycker att man aldrig ska jämföra med någon annan.

3. Dricka mycket vatten. Jag har insett detta nu när jag har blivit äldre och det är att jag måste få i mig 2-3 liter vatten per dag.

Mitt tips till er är att sätta er ner antingen med papper och penna eller med anteckningar på telefonen. Gör en lista på saker som får dig att må bra. Välj ut 3 stycken av de punkterna som du har skrivit upp och fokusera på dem. När du har fått in de 3 som en rutin som är en del av din vardag kan du plocka ut 1 eller 2 till punkter från listan och få in de som rutin. Tillslut har du alla dina punkter som en rutin och du märker av att du är trygg och mår bättre i dig själv.

Gillar

Veckans planer

Ny vecka nya möjligheter! Den här veckan ska jag jobba och försöka få in minst tre träningspass. Jag är äntligen tillbaka på gymmet igen och det känns så himla bra. Som jag skrev i tidigare inlägg ska jag försöka hålla igång det och inte ge upp. Mitt knep för att hålla träningen igång är att packa träningsväskan kvällen innan och ta med den till jobbet. När jag har med mig träningskläder till jobbet blir det som ett måste att jag måste svänga förbi gymmet på vägen hem. Annars har jag släpat på det i onödan! För mig är det också superviktigt att jag försöker att inte ha för höga krav på mig själv. Det är okej att inte orka lika mycket varje dag eller att vara taggad på att ens gå till gymmet.

Gillar