Ett hälsosamt liv

1. Gå upp en timme tidigare än vad du brukar. Ge dig själv tid till att bara vara, ta det lugnt, gör dina rutiner och stressa inte. Det är ett bra sätt att strata dagen på, kanske hinner du meditera, yoga, gå en promenad eller gå ut på en löprunda?

2. På tal om löprunda så kommer vi till punk nummer två vilket som är morgonträning. Antingen yoga, promenad eller då en löprunda. Det behöver inte vara världens längsta sträcka eller hur länge som helst. Du kan köra allt vad du har i tio till tjugo minuter.

3. Drick mycket vatten! Din kropp kommer må så bra på många olika sätt om du får i dig ca två liter vatten om dagen! Köp dig en fin vattenflaska som du kan ha me dig på jobbet, gymmet, hemma och drick vatten.

4. Skriv morgondagbok när du behöver. Ta fram boken varje morgon och känn efter om pennan börjar röra sig. Ge det ca fem minuter och om du har känslor som måste ut, skriv ner de i din bok och släppt de där. Låt inte de känslorna få följa med dig under dagen.

5. Ta fem minuter på kvällen för att skriva ner tre saker som du är tacksam över. Du kan skriva det i din bok, på en papperslapp eller i dina anteckningar i telefonen. Om man fokuserar på det positiva sakerna kommer du att saker från ett positivt perspektiv och livet kommer kännas mycket enklare.

6. Ge dig själv tid till att lära dig nya saker. Det kan vara precis vad som helst men något som är nytt för dig. Kanske ett språk, världens alla länder, plugga körkort inte vet jag men ge dig själv ca trettio till sextio minuter varje dag

7. Ta tid till din hobby lite varje dag :)

Gillar

Kommentarer