Mitt träningsupplägg

" Åh skönt att komma tillbaka till rutinerna! har du dina träningsupplägg ute här på bloggen? 😊"

Jag fick denna frågan härom dagen och svaret på frågan är nej mina träningsupplägg finns inte på bloggen. Men nu ni, nu i detta inlägg kommer det! Jag kan börja med att säga att jag tränar för att få röra på mig så mycket som möjligt, må bra både psykiskt och fysiskt, komma hemifrån, hitta på något och mycket mer. För mig betyder inte träning bara att få se resultat. Jag har gymmat fram och tillbaka i snart 6 år, ser man någon skillnad? Nej det gör man inte och det är för att jag inte tränar för resultat. Visst jag blir strakare och om jag äter rätt och rör på mig ordentligt skulle de synas men det är inte de jag är ute efter. Jämför dig aldrig med någon annan, tävla bara med dig själv och sätt upp rimliga mål för dig för din hälsa opch välmående.

Jag försöker att träna allt ifrån 1-5 gånger i veckan det varierar väldigt mycket. Huvudsaken är bara att man kommer dit då och då! Jag har inte kört så seriöst och vart ute efter resultat på många år men det kanske är dags för mig och se hur lång tid det skulle ta, hur min kropp skulle må och hur resultaten skulle bli. Jag tror att det är bra att man sätter upp mål så man har något att sträva efter.

Att variera mellan kondition, rörlighet och styrka är något jag föredrar. Så mitt upplägg brukar se upp såhär dag 1, mage + kondition, dag 2, ben + rumpa + stretching, dag 3, kondition + armar, dag 4, rygg + axlar + stretching. När jag kör kondition kan det vara allt ifrån en promenad utomhus, springa på löpbandet, cykla, gå på pass, köra rodd och mycket mer. Det är olika varje gång. Rörligheten brukar jag köra stretching och yoga.

När man styrketränar är det viktigt att man kan tekniken innan man lägger på vikter. Man kan göra sig fruktansvärt illa om man gör fel eller har fel vikter på. Så snälla ni öva innan! Jag brukar alltid köra lätta vikter men fler repitioner, nu efter några år så känner jag mig mer bekväm och ibland utmanar jag mig själv. Då kör jag något som heter "near death" Vilket som betyder att man kör så pass tungt att man bara orkar 1-3 repitioner. När man gör de utsätter man musklerna mer och då växer de. Om du är ny och kör själv som jag skulle jag säga att du ska vänta med det. Men om du kör med någon som är rutinerad så kan ni prova. Jag känner att detta inlägg kommer bli super långt så en del 2 kommer senare. Håll utkik!

Gillar

Kommentarer

feliciatingberg
feliciatingberg,
Vad roligt att få se hur du tränar! 😊
nouw.com/feliciatingberg
oliviamalm
oliviamalm ,
Roligt att du gillar de 😊
nouw.com/oliviamalm
celinelundqvists
celinelundqvists,
Variation i passen måste jag verkligen bli bättre på! Nu i sommar har jag snöat in mig så på ben att det typ är det enda jag kört, armar lite då och då, ska försöka fokusera på kondis å helkropp nu! Såå inspirerande att läsa! Blev väldigt motiverad att göra om mina rutiner nu hihi!
nouw.com/celinelundqvists
oliviamalm
oliviamalm ,
Min kropp mår så bra av variation! Åh sånna perioder har jag också haft. Körde ben 3 gånger i veckan hela tiden. Gud vad kul att du blir motiverad och inspirerad 😊
nouw.com/oliviamalm
Hannagrinvald
Hannagrinvald,
Vad inspirerande att se ditt upplägg!❣️
nouw.com/hannagrinvald
oliviamalm
oliviamalm ,
Gud vad glad jag blir 😊
nouw.com/oliviamalm
Desireekujala
Desireekujala,
Vilket bra upplägg! Kul att läsa 😃
nouw.com/desireekujala
oliviamalm
oliviamalm ,
Vad roligt att du gillar de 😊
nouw.com/oliviamalm
imjulietteblack
imjulietteblack,
vilket bra upplägg! Vill nästan ta tag i träningen själv Efter att ha läst det här ☺️
nouw.com/imjulietteblack
oliviamalm
oliviamalm ,
Åh vad kul! Om du börjar träna, ta en sak i taget och kåt de ta tid 😊
nouw.com/oliviamalm
Sophiehelena
Sophiehelena,
Låter som ett bra och genomtänkt upplägg 😄👏🏻
nouw.com/sophiehelena
oliviamalm
oliviamalm ,
Så kul att du gillar de 😊
nouw.com/oliviamalm