Träningsschema

Jag försöker att träna minst tre gånger i veckan, ibland blir det mindre och ibland mer. Jag tränar på gym och har gjort det i några år nu, jag pendlar ganska mycket mellan att träna hårt och seriöst till att bara åka dit och få det överstökat. Men! Nu på senaste tiden har jag blivit super motiverad till att träna hårt och mycket för at få resultat och det är så himla roligt! Blir peppad av mig själv! Om ni frågar mig tycker jag att det är viktigt med variation när det kommer till träning, att man blandar styrketräning med stretching/rörlighet, kondition och allt annat. Kroppen mår bra av de, tror jag!

Jag har inga speciella dagar som jag kör en speciell muskelgrupp på men jag brukar köra ben och rumpa ett pass, armar och axlar ett pass, rygg ett pass och mage ett pass. När jag kör små muskelgrupper brukar jag också försöka få in lite kondition. Min nya grej är att köra ett hårt konditionspass på helgerna, jag brukar inte köra ordentliga konditionspass så jag tror det är bra för mig att börja med det. Jag älskar intervallträning, de passar mig bäst! Kanske ska börja med att ha bestämda dagar för varje muskelgrupp, jag tror att det underlättar när man väl kommer till gymmet. Då är man inställd på vad man ska göra och gör det på en gång. Jag ska prova i någon vecka! Om jag hoppar över en dag kan jag bara flytta de till en annan dag, exempelvis fredagar som brukar se lite olika ut. Måndagar, ben och rumpa, tisdagar, mage + kondition, onsdagar, rygg, torsdagar, armar, axlar + kondition, lördag/söndag, kondition

Gillar

Kommentarer

IP: 82.99.3.229