Varför jag älskar att träna

Jag tror att det är många av er som har märkt att jag har börjat träna nu mycket igen den senaste veckan och jag tänkte dela med mig av varför jag älskar de så mycket som jag gör. Just nu tränar jag på gym och jag brukar oftast träna ensam, vilket jag tycker om. Det är något speciellt med att göra saker ensam, typ som när jag började i gymnasiet, började på gymnastik eller när jag söker jobb vill jag helst göra det själv. De gör att jag tvingas prata och kommunicera med andra människor och inte är i min safezone. Ni som alltid är med er bästa vän ni borde testa att släppa taget och prova göra saker själv, det är så viktigt och bra. Du kommer växa enormt mycket som människa! Men åter till träningen, jag försöker att träna minst tre gånger i veckan och då varierar jag styrka med kondition och även med rörlighet.

Det som gav mig inspiration till att börja träna hårt och ofta igen var faktiskt Felicia Aveklew, jag tror att ni flesta vet vem det är. Jag följer henne på snapchat story och där lägger hon ofta ut när hon tränar och wow vad inspirerad jag blev. Hon väckte verkligen min träningsmotivation igen och det känns så bra! När jag tränar blir jag så mycket gladare, piggare och jag som är så sällskapssjuk mår 210% bättre av att få träffa människor. Förra veckan gjorde jag ett schema som jag ska följa så det blir enklare för mig när jag kommer till gymmet. Förut var det ofta så att jag kom till gymmet och visste inte vad jag skulle köra och då blev det pass där jag inte fokuserade på någon muskelgrupp och bara gick runt och körde lite vad som helst, I don´t like that!

Tips för att maxa din träning:

- Våga utmana dig själv. Höj vikterna, kör inte alltid samma vikt då kommer dina muskler aldrig att växa och bli starkare. Höj lite i taget, det behöver inte vara hur mycket som helst utan det kan vara ett kilo. Prova nya övningar som du inte brukar köra, det är bra för din kropp att variera men sen kan du även hitta nya favoriter. Prova gå på pass, det gjorde jag och jag fastnade direkt. Man får träffa nya människor, det är en fantastik energi i rummet och du får bra träning samtidigt. Träna med en vän och dela med er av era favorit övningar

- Gör ett schema. Genom att göra ett träningsschema vet du alltid vad du ska köra och då är du inställd på det innan du kommer till gymmet. Om du inte har bestämt vad du ska köra på gymmet kan det lätt bli ett ”dåligt” pass.

- Variera träningen. Genom att köra kondition, styrka och rörlighet får du in allt som behövs. Om du bara tränar styrka kan du lätt bli stel i kroppen och få sämre kondition. Om du har en balans mellan de tre mår din kropp som bäst

Gillar

Kommentarer

FridaochTove
FridaochTove,
Håller helt med i att göra saker själv, börhar trivas allt mer i det nu.
Vilket peppande inlägg med massa bra tips! Tack tack<3
nouw.com/fridaochtove
oliviamalm
oliviamalm ,
Vad bra att du börjar trivas allt mer i de! Du kommer komma så långt om du klarar dig själv, fortsätt så! 😊 Tack vad glad jag blir att du tyckte om tipsen <3
nouw.com/oliviamalm